Kada ti tabani utrnu - praviš hapice

Pitate li se šta oklagija radi ovih dana? Ma ništa vala. Ali zato se doktorica sprema za zimnicu. Pravo je vrijeme da pronađem zdravo (čak i ako nije 100 % organsko) voće i povrće i ostavim ga za one dane kada ga neće biti osim ako je uvezeno preko brda i dolina.
Zato sam bila u potrazi i odlučila spremiti hapice za mog malenog Temima, koji će tek za nekih mjesec-dva početi jesti hapice.
Našla sam sve male tegle sa ispravnim poklopcima koje imam. Možete i kupiti nove (što je bolje). Stavila sam ih u mašinu za suđe na najjaču temperaturu, skupa s poklopcima.


Naručila sam povrće iz Korpa zdravlja. Sve oprala, odvojila neiskoristive dijelove. Nemojte žaliti da bacite sve oštećene dijelove povrća (ili to odvojite pa na neki drugi način iskoristite), povrće koje konzervirate uvijek treba da bude potpuno zdravo.


Kuhala sam svako povrće odvojeno, blendala ga odvojeno i na kraju miksala po želji. To znači i više prljavog suđa i utrnjene tabane, a leđa više i ne osjećate.
Tegle sam stavila sve u rernu na 100 stepeni C, zajedno s poklopcima. Zagrijavala sam ih 15 minuta (proizvoljno) i sipala toplu smjesu u teglice. Malene tegle sam punila prvo zasebno pojedinačnim povrćem (samo mrkva, samo tikvica, samo jabuka itd.). Sljedeće tegle su bile mješavina sa nekim novim sastojkom, a u veće sam dodavala više sastojaka (uvijek ono što je dijete već probalo plus neki novi (npr. celer, raštika i sl.).
U najveće tegle sam stavljala i skuhane komadiće mrkve i tikvice, jer je to period kada će beba već moći i trebati da gricka komadiće, a ne samo da jede kašice.


Tegle su po veličini onako postavljane kako raste i djetetova potreba za hranom. Ispočetka će samo probati namirnice, a kasnije će postepeno zamjenjivati njegove mliječne obroke, tako da će imati potrebu za većom količinom. Ovakve kašice, nakon što ih otvorite, možete držati u frižideru 2-3 dana.
Naravno, najbolje bi bilo da uvijek skuhate svježu kašicu. Međutim, ovo je način da sačuvam svježe povrće, koje neću imati u periodu kada mi bude trebalo, a i da ga ostavim svojoj bebi kada budem morala ići iz kuće, onome ko ga bude pazio.


Kada napunite teglice kratko ih ubacite u rernu da se površina malo zapeče, pa poklopite poklopcima. Pazite, jer sve je vrelo. Opet stavite u rernu na nekih 100 C. Manje teglice možete izvaditi za 10 minuta, a onda po veličini svakih 10 minuta vadite sljedeće. Na kraju sve tegle vratite u rernu, isklučite je i ostavite da prenoći i postepeno se ohladi. Do ujutro bi svi poklopci trebali biti udubljeni u sredini, što je znak da je hermetički zatvoreno. Ako je poklopac ispupčen odmah odvojite tu kašicu jer ne želite da vam se dijete otruje.

Onda zalijepite na tegle naljepnicu i napišite sastojke koji se u njoj nalaze. Možete zaokružiti onu namirnicu koju novu uvodite, tako da znate da je vrijeme za tu kašicu. Napišite i datum pakovanja.


Ovo je moj način pasterizacije (bolje reći sterilizacije), proizvoljno i vjerovatno sa više izlaganja temperaturi nego što je potrebno. Šta da kažem, mati i još doktorica ima umjerenu germofobiju.
Na kraju sve ostavite u ostavu na tamno mjesto.


Ako odlučite da pripremate kašice na ovaj način, trebate paziti na sljedeće:
  • sve tegle i poklopci moraju biti potpuno ispravni, bez ikakvih oštećenja
  • koristite samo zdrave dijelove povrća
  • ako je ikako moguće nabavite organsko povrće (idealno je da imate svoju baštu), a ako niste u mogućnosti biće dobro i ono koje je uzgajano u kontrolisanim uslovima, sa minimalnom upotrebom hemikalija
  • ako pratite tablice dohrane, imajte na umu koje povrće će biti prilagođeno za vašu bebu
  • uz povrće ćete postepeno uvoditi žitarice, voće, meso i ostalo, pa ćete ove kašice moći miješati s tim namirnicama, a voće također možete spremati na ovaj način
  • ne zaboravite da se kuhanjem gubi vitamin C, pa čim bude spremno nemojte izbjegavati da bebi dajte svježe voće i špvrće. 
Tablica koju ja okvirno pratim je sljedeća (grupa Domaće kašice za bebe):


A od svih ostataka koje nisam stavljala u hapice (peteljka blitve i raštike, stariji dijelovi celera i ostalo), kao i od vode u kojoj sam kuhala povrće, sam napravila povrtni temeljac, koji sam zaledila i spakovala također za zimu, za nas odrasle.


O zimnici za odrasle čitajte u idućem nastavku, a ovu seriju hapica nastavljam u sljedećoj epizodi, kada nabavim biološki uzgajano voće. 


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Vodič kroz Istanbul

Karamel šnite s hurmama

Ramazanske korpice